Viikonloppuna lähdettiin maalle. Hieman etukäteen jännitti mitä tapahtuu, kun Liitu näkee elämänsä ensimmäistä kertaa järven.

102802.jpg
Jebu jee! Mami pudotti ruokakassin... Safkaa mulle heti tänne nyt...

102805.jpg
Ai ei oo muka ruoka-aika... Syöhän noi itekkin millon sattuu. Ei ymmärrä...??!!

Matkalla poikettiin pienessä kaupungissa "mummolassa". Liitu on autuaasti tainnut unohtaa kaupunkilaiset juurensa, koska kerrostalon rappukäytävässä tuli stoppi. Rappuja ei kertakaikkisesti uskaltanut  kiivetä! Lopputulemana Mies kantoi pelokkaan Liitun kolmanteen kerrokseen sylissään. Hissiähän ei tietysti ole keksitty... Ainakaan siinä talossa.

Lyhyen kaupunkivisiitin jälkeen matkaa jatkettiin mökille. Mietittiin miten Liitu mahtaa järveen reagoida. Juokseeko se Speedyn perässä veteen vai jääkö rannalle ihmettelemään? Mitähän se mahtaa vedestä ylipäätään pitää?

Tuskin oli auto mökin pihaan pysähtynyt ja ovet avattu, kun Speedy syöksyi nato-ohjuksen lailla rantaan Liitu kintereillään. PLUMPSIS! LOISKIS! MOLSKIS! Ehdittiin juuri ja juuri ääneen veikata kumpi se oli, kun rantapolulla vastaan jo hölkkää märkä ja uineen näköinen Speedy. Ja Liitu. Siinä oli konkreettisesti uitettu koira. Kaikesta huomasi, että Liitu oli vain innoissaan juossut Speedyn perässä ja havahtunut vasta myöhemmin siihen, että nyt ollaankin jossain ihan ihme paikassa. Raasu koetti ravistella ja heilutella kamalaa märkää pois turkistaan - huonolla menestyksellä. Ja kun oli niin hirveen kauheen kamalaa, tuli jännäkakka...

102803.jpg
Mihin kamalaan paikkaan mä oon joutunut... Viimeks tuossa oli sitä valkosta kylmää juttua, mitä tää on? En kyllä mene tuonne enää ikinää, hui kammotus!

Speedy sen sijaan nautti olostaan täysin siemauksin sillä aikaa kun Liitu koetti kuivatella itseään juosten rantasaunan ja mökin välistä mäkeä edestakaisin.


102804.jpg
Mä oon Loch Koskion hirviö...


102809.jpg
No en kai nyt oo ku ihan Speedy vaan! Hieno keppi mulla!


Utelias kun on, ei malttanut kauaa pois rannasta pysyä Liitukaan.


102806.jpg
Mä nyt käyn ihan vähän vielä katsomassa tätä juttua. Ehkä se ei ollutkaan niin kamalaa se... Järvi?


102808.jpg
Ei hiisi sentäs! Mihin maa katos jalkojen alta??!!! MAMI!!! Naurat mulle vaan siellä rannalla, kiitti vaan tästäkin vähästä! Antaa Speedyn vaan uida tota koiraa, mä otan tassut alleni ihan just nyt..!


102807.jpg
Tai ehkä tässä reunalla voi keikkua... Kun kerran Speedykin...


102810.jpg
Makee keppi sillä olis tuolla. Vähän kiinnostais mutta kun tota märkää juttua on siinä ympärillä... Mitenhän tän nyt hoitais tässä...


102812.jpg
No, antaa olla tän. Kattellaan huomenna uudelleen. Mulla on ihan märät housut... =(


Samaan aikaan toisaalla:


102811.jpg
Mä oon mulinut täällä vasta neljä tuntia! Miten niin pitää lopettaa??? TYLSÄÄ!!!!!